Завдання І-го (шкільного етапу)
учнівської олімпіади з географії
2020-2021 навчальний рік
11 клас
Тести (22 бали)
І рівень
Завдання 1-10 із вибором однієї правильної відповіді. Оцінюються в 1 бал за кожну правильну відповідь (10 х 1 = 10 балів).
1. Кут падіння сонячних променів у полудень 22 червня буде однаковим у точках, що розташовані на паралелях:
А. 0° і 47° пд.ш. Б. 0° і 47° пн.ш. В. 10° пн.ш. і 10° пд.ш. Г. 23,5° пн.ш. і 23,5° пд.ш.
2. Яка з держав є найбільшим у світі виробником опрісненої морської води:
А. Руанда Б. Кувейт В. Чад Г. Сінгапур
3. Країни, які збільшують суходіл за рахунок території моря, є:
А. Китай, Монголія Б. Нова Зеландія, Австралія В. Болгарія, Румунія Г. Нідерланди, Японія
4. Оберіть варіант у якому правильно вказані назви кліматичних показників та явищ, що відображаються на синоптичній карті:
А. Кліматичні пояси, кліматичні області Б. Антициклони, атмосферні фронти
В . Річна кількість опадів, переважаючий напрямок вітру січня і липня
Г. Абсолютні (min, max) показники температур, середня місячна температура повітря.
5. Вкажіть височину, де на денну поверхню виходять гірські породи архей - протерозойського віку:
А. Приазовська Б. Донецька В. Волинська Г. Середньоруська
6. Визначте ґрунти, які є типовими для природної зони саван:
А. Червоно-жовті Б . Червоно-бурі В. Каштанові Г. Коричневі
7. Укажіть релігію, яка переважає у Скандинавських країнах:
А. іслам Б. протестантизм В. католицизм Г. православ’я
8. Укажіть сферу господарства, у якій найбільше транснаціональних корпорацій:
А. нафтова Б. металургійна В. деревообробна Г. вугільна
9. Укажіть сферу промисловості, на якій спеціалізуються компанії «Ексон», «Петробраз»:
А. нафтова Б. автомобілебудування В. хімічна Г. харчова
10. Укажіть регіон, поблизу якого розташовані заводи важкого машинобудування ФРН:
А. прибережні райони Балтійського моря Б. потужні наукові центри
В. район нижнього Рейну Г . столиця.
ІІ рівень
Завдання 11-13 мають на меті встановлення правильної відповідності. Кожне правильно виконане завдання оцінюється в 2 бали (3 х 2 = 6 балів), за кожну правильно встановлену відповідність – 0,5 бала.
11. Доберіть до кожної характеристики демографічної ситуації в одному з регіонів України відповідний напрям регіональної економічної політики:
А. депопуляція населення
Б. субурбанізація
В. рурбанізація
Г. старіння населення
1. розташування нових підприємств у великих селах
2. стимулювання автоматизації, роботизації виробництва
3. розвиток приміського транспорту
4. розширення мережі соціальних служб для літніх людей
5. збільшення кількості освітніх закладів
12. Установіть відповідність між галузями промисловості та містами, які відомі в світі як «столиці» розвитку цих галузей:
А автомобілебудування 1 Ніцца (Франція), Майамі (США), Женева (Швейцарія)
Б літакобудування 2 Лодзь (Польща), Шанхай (Китай), Іваново (Росія)
В текстильна промисловість 3 Детройт (США), Нагоя (Японія), Турін (Італія)
Г сталеплавильна пром-ть 4 Сієтл (США), Тулуза (Франція)
5 Пітсбург (США), Дуйсбург (ФРН), Бокар (Індія).
13. Установіть відповідність між чинником розміщення промислових підприємств та сформованим дією цього чинника районом концентрації певного виробництва:
А Природно-ресурсний 1 металургія промислової агломерації Кейхін (Японія)
Б Науковий 2 легка промисловість східного Китаю
В Працересурсний 3 електронне та авіаційно-космічне машинобудування
Каліфорнії (США)
Г Транспортний 4 вугільна промисловість Верхньої Сілезії (Польща)
5 хлібопекарська промисловість Київської агломерації.
Завдання 14-16 – це завдання множинного вибору. До кожного із завдань пропонується 7 варіантів відповідей, серед яких чотири правильні. За кожну правильно встановлену відповідь – 0,5 бала. Кожне правильно виконане завдання оцінюється в 2 бали (3 х 2 = 6 бали).
14. Порівняйте місце Франції та України в міжнародному поділі праці. Визначте види діяльності, для розвитку яких в Україні вигідно використати сучасні технології з Франції та досвід їх упровадження в цій країні:
1 освоєння родовищ нафти й газу на морському шельфі
2 залучення інвестицій у будівництво припливних електростанцій
3 упровадження безпечних технологій зберігання радіоактивних відходів
4 кооперування у виробництві авіаційної техніки та освоєнні космосу
5 переведення тваринництва на інтенсивний шлях розвитку
6 прокладення міжконтинентальних підводних трубопроводів
7 розвиток інфраструктури гостинності в туристичних центрах і районах.
15. Чому країни Африки, спеціалізуючись на виробництві сільськогосподарської продукції, не спроможні забезпечити себе продовольством?
1 у більшості країн переважають ґрунти з низькою родючістю
2 агрокліматичні ресурси недостатні для вирощування продовольчих культур
3 урбанізація спричинила дефіцит робочої сили в сільській місцевості
4 зберігається низький рівень продуктивності праці в сільському господарстві
5 сільське господарство має екстенсивний характер розвитку
6 чисельність населення збільшується швидше, ніж зростає виробництво продовольства
7 товарне сільське господарство набуло переважно монокультурного характеру.
16. Визначте регіональні особливості міжнародних економічних зв’язків у Західній Європі:
1 вирізняється найбільшим обсягом зовнішньої торгівлі між країнами регіону
2 найпотужніший товаропотік з регіону спрямований до країн Східної Азії
3 країни регіону лідирують на світових ринках страхових, консультаційних послуг
4 регіон виключений із основних світових потоків капіталу (інвестицій)
5 еміграція трудових ресурсів з регіону перевищує імміграцію
6 у багатьох країнах регіону розвинутий міжнародний туризм
7 майже всі країни регіону є членами Європейського Союзу.
Теоретичний тур
1. Яка демографічна ситуація характеризує країни Європи на початку ХХІ століття? Визначте головні причини процесів старіння та депопуляції корінного населення Європи. Як шляхом європейські країни намагаються вирішити цю проблему?
( 24 бали)
2. Вивчіть картосхему, на якій позначено країни – світові лідери за запасами та виробництвом одного виду мінеральних ресурсів.
Визначте:
1) якому виду корисних копалин вона присвячена;
2) до якої групи порід за походженням належить цей вид мінеральних ресурсів;
3) назвіть галузі господарства, які використовують даний мінеральний ресурс;
4) які екологічні проблеми виникають при видобутку й переробці цього ресурсу .
Назвіть країни зображені на карті:
(24 бали)
Практичний тур
1. Розв'яжіть задачу.
Визначте вантажообіг залізничного транспорту за рік між містами Бахмут та Дніпро за наступними даними: відстань між містами близько 260 км; вартість перевезення 1 т вантажу на 10 км - 2 грн.; за добу перевозиться – 6 тис. т.. Обчисліть вартість перевезень річного обсягу вантажу. (18 балів)
2. Заповніть у таблиці колонку «Назва об’єкта» (за кожну правильну відповідь 1 бал).
(12 балів)
Шановні одинадцятикласники! Пропоную Вам спробувати вивчити деякі теми з географії самостійно. Думаю, що вам буде цікаво. Для цього перегляньте, будь ласка, рекомендовані матеріали, опрацюйте відповідний матеріал в підручнику, виконайте відповідні практичні завдання, перейдіть за посиланнями на інтернет ресурси і виконайте завдання, запропоновані для перевірки рівня засвоєння нових знань, а також тести, попередньо зареєструвавшись під своїм ім'ям.
Удачі Вам! 😉
ВСІ ВИКОНАНІ РОБОТИ ВІДПРАВЛЯЙТЕ НА ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ - irinarudneva654@gmail.com
Завдання на 13.03.2020
1. Опрацюйте § 24: - питання і завдання стр. 150-151 - виконати Практичну роботу № 8. Позначення на контурній карті (знаками руху) глобальних ланцюгів доданої вартості «видобування алюмінієвої сировини – виробництво глинозему – виробництво первинного алюмінію – споживання алюмінію». (фото реультатів своєї практичної роботи + фото своєї контурної карти - 👉 на e-mail (див. вище👆) 2. Виконати Дослідження (за вибором учня/учениці) 1) "Світовий ринок патентів: лідери й аутсайдери"; 2) "Роль транснаціональних компаній у розвитку машинобудівних та хімічних виробництв в Україні" Результат свого! дослідження 👉 - на e-mail (див. вище👆) Тема: "Особливості окремих складових третинного сектору. Формування інформаційного суспільства".
Завдання 3. Використовуючи карти атласу, зробіть аналіз даних щодо природного руху населення. Який показник природного проросту в країні? Вкажіть області, в яких показник природного приросту: найбільший, найменший. Чому? Спрогнозуйте зміну кількості населення на найближчі10 років. Вкажіть причину. Завдання 4. Використовуючи карти атласу, зробіть аналіз густоти населення. Заповніть таблицю. Назвіть причини високих та низьких показників густоти населення.
Завдання 5. Використовуючи карти атласу, порівняйте рівень урбанізації в Україні. Висновок: .......... в)виконайте одне дослідження на вибір- 1). "Сучасна географія трудової еміграції з України" 2). "Соціальні проблеми монофункціональних міст"3. Результат своєї! роботи, а не з Internet - на мій e-mail або у Viber4. Перевірте свої знання. Виконайте тести, перейшовши за посиланням - https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=345920, попередньо зареєструвавшись під своїм ім'ям. Посилання активне до 23.04.20 (15.00 год.)!!!
|
Немає коментарів:
Дописати коментар