Завдання І-го (шкільного етапу)
учнівської олімпіади з географії
2020-2021 навчальний рік
10 клас
Тести (22 бали)
І рівень
Завдання 1-10 із вибором однієї правильної відповіді. Оцінюються в 1 бал за кожну правильну відповідь (10 х 1 = 10 балів).
1. Вкажіть рядок, де перелічені країни розташовані в двох частинах світу.
А. Туреччина, Азербайджан, Росія В. Румунія, Росія, Туреччина
Б. Росія, Туреччина, Вірменія Г. Туреччина, Казахстан, Росія.
2. З якими тектонічними структурами, що позначені цифрами на картосхемі України, пов’язані басейни кам’яного вугілля:
А. 2, 6, 12
Б. 3, 7, 10
В. 4, 9, 14
Г. 5, 8, 15
3. Територією якої області пролягає туристичний маршрут «Геологічна пам’ятка природи «Базальтові стовпи» – Тунель закоханих» (смт Клевань ) – заповідник «Поле Берестецької битви» – Острозький замок»:
А.Тернопільської
Б. Рівненської
В. Київської
Г. Житомирської
4. На політичній карті світу Україну позначено як:
А. автономну республіку
Б. підопічну територію ООН
В. договірну федерацію
Г. суверенну державу
5. Який з наведених процесів характерний для сучасної урбанізації:
А. концентрація населення й господарства у великих містах
Б. зменшення частки міського населення в країнах, що розвиваються
В. відтік населення з передмість до центрів великих міст
Г. затухання «маятникових» міграцій
6. Яку екологічну проблему спричинено екстенсивним розвитком пасовищного тваринництва в країнах Африки:
А. збільшення частки орних земель
Б. зменшення площі мусонних лісів
В. спустелення значних територій саван
Г. виснаження ґрунтів кормовими культурами
7. Штаб-квартира блоку НАТО розміщена в:
А. Брюсселі
Б. Нью-Йорку
В. Страсбурзі
Г. Парижі.
8. Вказати правильне твердження про міжнародну організацію НАФТА:
А. Організація держав Південно – Східної Азії
Б. Інтеграційне об’єднання країн Південної Америки
В. Організація країн – експортерів нафти
Г. Північноамериканська зона вільної торгівлі.
9. Оберіть країни «Великої сімки», які не мають спільного сухопутного кордону:
А. США і Канада
Б. Італія і Франція
В. Франція і Німеччина
Г. Німеччина й Італія.
10.Вкажіть головний чинник міжнародного географічного поділу праці:
А. сприятливі кліматичні умови
Б. рівнинні форми рельєфу
В. природно-ресурсна база
Г. ВВП на душу населення.
ІІ рівень
Завдання 11-14 мають на меті встановлення правильної відповідності. Кожне правильно виконане завдання оцінюється в 2 бали (4 х 2 = 8 балів), за кожну правильно встановлену відповідність – 0,5 бала.
11. Установіть відповідність між країною й типом електростанцій, що є основними виробниками електроенергії в цій країні.
12.Установіть відповідність між країнами Європи та твердженнями, які відображають пункти їхньої економіко-географічної характеристики:
А. ФРН 1. Друга за площею (після України) європейська
Б. Велика Британія держава
В. Франція 2. Федеративна республіка (16 земель)
Г. Італія 3. Конституційна (парламентська) монархія
4. Площа майже на 100 км2 менша від площі України
5. Унітарна республіка – 20 областей.
13. Встановіть відповідність між країнами Європи та твердженнями, які відображають пункти їхньої економіко-географічної характеристики:
А. ФРН Б. Велика Британія В. Франція Г. Італія
1.Острівна країна у північно-східній частині Атлантичного океану, яка від материкової частини Європи відокремлена протокою Ла-Манш
2. Унітарна республіка – 96 департаментів та особлива адміністративно-територіальна одиниця – Корсика
3. Країну омивають Чорне і Азовське моря.
4. За чисельністю населення займає перше місце серед країн, що всією територією знаходяться у Європі
5.Територія включає в себе острови Сардинію та Сицилію, сотні малих островів у Середземному морі.
14. Установіть відповідність між видом ресурсу та назвою групи, до якої він належить.
А. Енергія припливів і відпливів 1. Рекреаційні ресурси
Б. Узбережжя теплих морів 2. Ресурси Світового океану
В. Чорноземні ґрунти 3. Мінеральні ресурси
Г. Залізна руда 4. Земельні ресурси
5. Біологічні ресурси
Завдання 15-16 – це завдання множинного вибору. До кожного із завдань пропонується 7 варіантів відповідей, серед яких чотири правильні. За кожну правильно встановлену відповідь – 0,5 бала. Кожне правильно виконане завдання оцінюється в 2 бали (2 х 2 = 4 бали).
15. Укажіть спільні риси географічного положення Південної Америки та Африки:
1. розташовані у Східній півкулі
2. знаходяться на північ і південь від екватора
3. перетинаються південним тропіком
4. розміщені в арктичних широтах
5. омиваються водами Тихого океану
6. розділені Атлантичним океаном
7. є сусідами Антарктиди.
16. Укажіть твердження, які правильно характеризують особливості країн на політичній карті світу:
1. поняття «держава» є ширшим, ніж «країна»
2. кількість держав упродовж ХХ-ХХІ століть не змінюється
3. більшість залежних країн є анклавами, які належать США
4. центральні ділянки Світового океану не належать жодній державі й оголошені міжнародними водами
5. за способом державного устрою країни світу поділяють на унітарні та федеративні
6. за обсягом владних повноважень монарха виокремлюють абсолютні та конституційні монархії
7. переважна більшість країн світу за формою правління є монархіями.
Теоретичний тур
1. Скільки країн у світі? Це запитання часто ставлять, очікуючи отримати однозначну відповідь. Але навіть на офіційному сайті ООН зазначено, що "відповідь на це запитання не входить до компетенції ООН". Поясніть у чому ж річ? Враховуючи активні політичні процеси на початку третього тисячоліття, спрогнозуйте кількісні та якісні зміни на політичній карті світу.
(24 бали)
2. Для системи розселення Європи притаманні висока густота населення та високий рівень урбанізації. Як ви розумієте поняття «світове місто»? Наведіть приклади світових міст в Європі. Які міста України, окрім Києва, можуть стати світовими містами. Свою відповідь обґрунтуйте.
(24 бали)
Практичний тур
1. Розв’яжіть задачу.
На острові А, який розміщений в Антарктиці у сьомому годинному поясі, поясний час становив 14 год 12 хв. Визначити довготу острова Б та його місцевий час на цей момент, який відстає від власного поясного на 24 хв та на 5год. від поясного на острові В (місцевий тут випереджає місцевий на меридіані 750 сх.д. на 48 хв.) (20 балів)
2. Заповніть у таблиці колонку «Назва об’єкта»:
(10 балів)
Удачі Вам! 😉
ВСІ ВИКОНАНІ РОБОТИ ВІДПРАВЛЯЙТЕ НА ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ - irinarudneva654@gmail.com
Завдання на 18.03.2020
Тема: " Канада. Місце країни у світі та регіоні. Основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці. Система розселення. Українська діаспора в Канаді. Особливості сучасного розвитку країни. Домінуючі складові третинного сектору. Виробництва, що визначають міжнародну спеціалізацію країни. Характерні риси просторової організації. Зовнішні економічні зв’язки. Міжнародні зв’язки України з Канадою."
1. Перегляньте презентацію до уроку, перейшовши за посиланням - https://www.youtube.com/watch?v=slfuB3xCyis 2. Опрацюйте § 36: - питання і завдання стр. 198 - заповнити таблицю у зошиті (продовження) "Загальна характеристика країн Америки"
3. Виконайте дослідження (на вибір учня/учениці): - "Форми територіальної організації новітніх видів промислового виробництва у США"; - "Економічна взаємодія вздовж державного кордону між Мексикою і США"; Результат своєї! роботи 👉 - на e-mail (див. вище👆) 4. Перевірте свої знання. Виконайте тести, перейшовши за посиланням - https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=268333, попередньо зареєструвавшись під своїм ім'ям. ДО ЗУСТРІЧІ ПІСЛЯ КАНИКУЛ !!! Шановні десятикласники! Вітаю Вас після канікул. Сподіваюся, що Ви встигли відпочити. Хоча, деякі з Вас працювали і на канікулах. Завдання будуть надаватися відповідно до розкладу уроків. Бажаю Вам натхнення і наснаги. Нехай удача буде з Вами! Завдання на 01.04.2020 Вітаю Вас, шановні десятикласники! Оскільки зараз карантин, то ми продовжуємо організовувати свою роботу через дистанційне навчання. Для якісної і повноцінної роботи вам будуть потрібні: мережа інтернет, підручник з географії для 10 класу, географічний атлас, контурна карта і гарний настрій. Тому вперед! Бажаю вам успіху! Тема: "Бразилія" 1. Перегляньте відео за посиланнями: - https://www.youtube.com/watch?time_continue=21&v=VoKMkvWPPgY&feature=emb_logo - https://www.youtube.com/watch?v=InSEHX02I7I (це відео надане російською мовою) 2. Опрацюйте § 37: - питання і завдання стр. 202 (окрім П.р №6, її не виконуєте) - письмово виконати завдання розділу "Працюємо самостійно". Результат своєї! роботи 👉 - на e-mail (див. вище👆) 3. Перевірте свої знання. Виконайте тести, перейшовши за посиланням - join.naurok.ua (код доступу 972998), попередньо зареєструвавшись під своїм ім'ям (термін виконання - до 07.04.2020, 15.00) Бажаю успіхів! Шановні учні! Оскільки зараз Internet може бути перевантажений, можливо, Вам буде зручніше відсилати свої роботи у Viber? Будь ласка 👉№ +380972973113 Завдання на 08.04.2020 Тема: Практична робота №6 «Порівняльна характеристика машинобудування США, Канади та Бразилії» Завдання: 1. Укажіть склад та значення машинобудування. 2. Заповніть таблицю «Порівняльна характеристика машинобудування США, Канади та Бразилії»
4. Висновок (укажіть головні особливості машинобудування США, Канади та Бразилії. 5. Результати своєї роботи у зошитах - 👉 на e-mail або у Viber (див. вище👆) Завдання на 15.04.2020 Тема: Узагальнення та систематизація знань з розділів "Океанія", "Америка" «Загальна характеристика Африки. Особливості географічного положення Африки. Склад регіону. Сучасна політична карта Африки. Форми державного правління і територіального устрою країн, типи країн за рівнем економічного розвитку. Райони збройних конфліктів, проявів тероризму. Природні умови і ресурси регіону. Населення Африки. Урбанізаційні процеси. Система розселення». 1. Виконайте завдання підсумкового тесту з теми «Австралія. Океанія. Америка», перейшовши за посиланням - https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=802191. Зверніть увагу на термін виконання цього тесту – до 16.04.20 (14.00 год.)!! 2. Опрацюйте § 38-39: - «запитання та завдання для самоперевірки» (стор. 206, 209) - виконайте «Практичне завдання» №2 (стор. 210) - виконайте «Географічне дослідження» (на вибір учня/учениці) стор. 206 3. Результати своєї !!! роботи - на мій e-mail 4. Перевірте свої знання. Виконайте тести, перейшовши за посиланням - https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=176307, попередньо зареєструвавшись під своїм ім'ям. Посилання активне до 21.04.20 (15 год. 00 хв.)!!! Шановні десятикласники! Нагадую Вам: до кінця навчального року Вам потрібно підготувати та здати КУРСОВИЙ ПРОЕКТ за обраною вами країною!!! Шановні учні !!! |
Види мінеральних ресурсів | Основні басейни | Країни-видобувачі | Центри переробки |
Нафта і природний газ | Сахарський басейн | ||
Басейн Гвінейської затоки | |||
Залізні руди | Південна Африка | ||
Басейн Гвінейської затоки | |||
Мідні руди | «Мідний пояс» | ||
Алюмінієві руди | Басейн Гвінейської затоки |
г) Зробіть висновок, у якому поясніть на конкретних прикладах, які риси характерні для просторової організації економіки африканських країн; поясніть, як вона склалася й чому зберігається донині.
5. Виконайте «Географічне дослідження» (на аркушах формату А4)
6. Результати своєї !!! роботи - на мій e-mail обо у Viber
7. Перевірте свої знання. Виконайте тести, перейшовши за посиланням - https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=356885. Посилання активне до 28.04.20 (15 год. 00 хв.)!!!
Тема: «Країни Африки: Єгипет, ПАР»
1. Перегляньте відео-презентацію до уроку за посиланням –
https://www.youtube.com/watch?v=vadp8X-Gc-Q – Єгипет
https://www.youtube.com/watch?v=1HPmhSo0s-g - ПАР
або відео (російською мовою) - https://www.youtube.com/watch?v=l4OPilaBnJI – країни Африки
2. Опрацюйте § 41-42:
- «запитання та завдання для самоперевірки» (стор. 220, 225)
- письмово виконайте «Практичне завдання» (стор. 225)
3. Виконайте одне з географічних досліджень стор. 220,225 (на аркушах формату А4)
4. Результати своєї !!! роботи - на мій e-mail irinarudneva654@gmail.com або в Viber +380972973113
5. Перевірте свої знання. Виконайте тести, перейшовши за посиланням - https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=640977. Посилання активне до 05.05.20 (15 год. 00 хв.)!!!
Завдання на 06.05.2020
Тема: «Україна в геополітичному вимірі»
1. Перегляньте відео-презентацію до уроку за посиланням
– https://www.youtube.com/watch?v=ZlziTNvAUGs&t=2s
2. Опрацюйте § 43:
- запитання та завдання для самоперевірки (стор. 229)
- письмово виконайте «Працюємо самостійно» (стор. 229)
3. Результати своєї !!! роботи - на мій e-mail irinarudneva654@gmail.com або в Viber +380972973113
4. Перевірте свої знання. Виконайте тести, перейшовши за посиланням
- https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=314914. Посилання активне до 12.05.20 (15 год. 00 хв.)!!!
Шановні десятикласники! Я чекаю на ваші курсові проекти (друкований варіант у форматі Word + презентація або відео-презентація) до 15 травня (не пізніше!!!). Без них річна оцінка буде знижена!
На наступному уроці у Вас контрольна робота № 2. Будь ласка, повторіть весь вивчений матеріал!!!
Завдання на 13.05.2020
Тема: «Контрольна робота № 2»
Звертаю вашу увагу, контрольна робота виконується за варіантами відповідно до ваших робочих місць у кабінеті (сподіваюсь, що Ви їх ще пам’ятаєте!!!) Посилання буде активне до 15 год. 00 хв.!!!
Виконайте тести відповідно до вашого варіанту, перейшовши за посиланням
І варіант - https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=381493
ІІваріант - https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=792643
Посилання активне тільки сьогодні до 15 год. 00 хв!!
І ще одне нагадування: я чекаю на ваші курсові проекти (друкований варіант у форматі Word + презентація або відео-презентація) до 15 травня (не пізніше!!!). Без них річна оцінка буде знижена!
Немає коментарів:
Дописати коментар